Renk anlamları ve renk sembolizmi kullanma sanatı

ünün her anında etrafınızdaki her şeyde renkler görüyorsunuz – ama bu renklerin her birinin üzerinizdeki etkisini düşünmeyi hiç bırakmadınız mı? Mavi gökyüzünün ve yeşil alanların sakinleştirici etkisi ya da yerel fast food zincirinizin tükürük yaratan kırmızı ve sarı rengi olsun, her rengin bir anlamı vardır ve duygulara dokunur. Renklerin anlamında bir bütün bilim (ve sanat) var. Bir girişimci veya tasarımcı olarak, renklerinizi akıllıca seçmenize ve renk sembolizminin büyülü gücüne dokunmanıza yardımcı olmak için bu renk anlamlarının farkında olmanız çok önemlidir.

Farklı renklerin anlamları düşünen adam
Renk anlamları güçlü olabilir, bu yüzden renklerinizi dikkatlice seçin. OrangeCrush tarafından İllüstrasyon .

Renkler, nasıl kullanılacağını biliyorsanız, güçlü bir araç olabilir. Bir işletme için – sizin veya müşterinizin olup olmadığı – rengin devreye girdiği her türlü yer var. Derhal logo, kartvizit ve kırtasiye gibi marka unsurlarını düşünebilirsiniz. Renk seçenekleri, çevrimiçi iletişim ve pazarlama materyallerinde de anlamlı olacaktır: web siteniz, sosyal medya, e-postalar, sunumlar, el ilanları ve ürün ambalajı gibi çevrimdışı araçlar.

Renk anlamları nereden geliyor?

Milyonlarca yıllık biyolojik şartlandırma, renkler ve nesneler veya duygular arasında belirli ilişkiler oluştururken bazı ilişkiler daha yakın zamanda olabilir. Bu dernekleri anlamak, insanların kalbine bir kısayol oluşturacak, belirli bir duygu ve hatta bir davranışa neden olacaktır. Duygular, gerçeklere ve şekillere dayanan rasyonel düşüncelerden çok daha güçlüdür ve renk anlamlarını ve renk sembolizmini uygulamak markalaşma çabalarınızı ve tasarımlarınızı çok daha etkili hale getirecektir.

Boyama kalemleri ayarla
Renklerinizi dikkatlice seçin. Canlı Renkler için ve_sta tarafından ayarlanmış bir kalem için tasarım .

Renk anlamları psikolojik etkiler, biyolojik şartlanma ve kültürel gelişmelerden kaynaklanmaktadır. Bazı renk anlamları beyinlerimizde derinlemesine köklenir, çünkü ateşin rengi sıcakla ya da doğa ile yeşile bağlı olarak kırmızı olan kırmızı gibi etrafımızda görünür. Parlak renklere dikkat etmek için biyolojik olarak bağlıyız çünkü parlak renkli hayvanlar veya bitkiler genellikle zehirlidir. Yeşil meyvenin üzerinde kırmızı meyveye çekildik çünkü renk olgunluğa ve tatlılığa işaret ediyor.

Diğer renkler zaman içinde kültürel anlamlar geliştirdi ve anlamları, Batı kültürlerinde kız çocukları için mavi, erkek çocukları için mavi gibi pembe olan toplumlar tarafından benimsendi (her zaman böyle olmadı).

Renklerin anlamını etkileyebilecek birkaç şey:

  • Kültürel farklılıklar —Red, Çin’de iyi şansları temsil ediyor ama Güney Afrika’da yasın rengi. Amerikalılar yeşili parayla ilişkilendirir, zira dolar faturalarının rengi budur ancak küresel olarak durum böyle değildir. Siyah, Batı ülkelerinde yas rengidir, bazı Doğu Asya ülkelerinde ise beyazdır. ABD’de yeşil, kıskançlığın rengi, Almanya’da ise sarıdır. Çalıştığınız yere bağlı olarak bu farklılıklara karşı duyarlı olmanız gerekir.
  • Zaman -Renkler zaman içinde önemini de değiştirebilir: kırmızı, güçlü, erkeksi bir renk olarak görülürken, mavi kızlar için uygun kadınsı bir renkti .
  • Gölgeler ve tonlar – Bir rengin genel bir anlamı olabilir, ancak daha açık gölgeler, daha koyu gölgelerle karşılaştırıldığında çarpıcı şekilde değişebilir, ancak daha doğal, yumuşak gölgeler yapay neon renklerinden farklı olabilir. Farklı ton ve tonların belirli ilişkilerine baktığınızdan emin olun. Örneğin, neon yeşili kullanıyorsanız, bir yeşil tonu seçtiğiniz için bunun çevre dostu bir marka için uygun olacağını varsaymayın. Benzer şekilde, parlak bir eflatun, her ikisi de pembenin tonları olsa bile, yumuşak pastel gül renginden tamamen farklı bir anlama sahip olacaktır.
  • Renk kombinasyonları – Birden fazla renk kullanıyorsanız, renk kombinasyonlarının genel anlamı nasıl etkilediğinin farkında olmanız gerekir. Birbirlerini güçlendirebilir, birbirlerini patlatabilir, birlikte karışabilir veya birbirleriyle kavga edebilirler. Birleştirilmiş anlamlarını ve kombinasyonunuzda ne gibi bir etki elde etmek istediğinizi düşünmeniz gerekir. Renk teorisi , renkler arasındaki ilişkileri anlamanıza yardımcı olacaktır.

Şimdi tüm bu renklerin ne anlama geldiğini keşfedelim…

Renklerin anlamları

Kırmızı enerji, tutku ve tehlike

kırmızı anlamı
Kırmızının anlamı

Kırmızı ne anlama geliyor:

Kırmızı, enerjinin sıcaklığı, tutku ve sevgi ile ilişkilidir. Sinirli olduğumuzda “kırmızı görüyoruz” ve bu aynı zamanda kanın, gücün ve tehlikenin rengidir ve onu markalaşmada güçlü bir renk haline getirir. Bir itfaiyecinin kamyonunun cesur kırmızısını veya trafikteki ‘dur’ işaretini düşünün. Kırmızının da iştah açıcı olduğu söylenir, bu yüzden fast food zincirlerinde popülerdir – en meşhur McDonald’s’da kırmızı ile diğer birincil renk olan sarıyı birleştirir.

Netflix , kullanıcıları platformuna çekmek için kırmızı kullanıyor, katılmak veya oturum açmak için kırmızı harekete geçirme çağrıları yapıyor. Bir başka ünlü kırmızı marka Coca-Cola (ve hikaye devam ederken, Noel Baba’nın kırmızı markasını taşıyan Coke’un pazarlama kampanyasıydı) . Yeni Diyet Koku lezzetlerini diğer renklerle eşleştirmek için bu ikonik kırmızıdan uzaklaşırken Coca-Cola’nın son ambalaj yeniden tasarımında ne olacağını görmek ilginç olacak .

Bu nasıl kullanılır:

Star Fire enerji kutuları
Kırmızı ve siyah erkeksi ve güçlü olan cesur bir kombinasyondur. Torvs tarafından tasarlandı .

Yüksek bir markanız varsa ve öne çıkmak istiyorsanız, kırmızı renk sizin için olabilir. Yüksek enerjisi kafeinli içecekler, hızlı arabalar veya spor için mükemmel bir seçimdir. İştah açıcı nitelikleri ile acıkan müşterileri getirmek isteyen restoranlar için iyi bir seçim. Ambalajınızdaki bir şeye dikkat çekmek veya ziyaretçilerin web sitenizde ‘şimdi satın almasını’ sağlamak için vurgu rengi olarak da kullanılabilir.

Turuncu yaratıcılık, gençlik ve coşku için

Portakalın anlamı
Portakalın anlamı

Turuncu ne anlama geliyor:

İkincil bir renk olarak, turuncu, kırmızı sıcaklığı ve sıcağı sarı renklerin neşe ve neşesi ile birleştirir. Kırmızı kadar cesur olmadan dikkat çeker ve trafik konileri ve yüksek görünürlüklü giysiler gibi uyarı işaretleri için kullanılır. Portakal ve C vitamini ile bariz bağlantısı göz önüne alındığında sağlığa ve zindeliği akla getirebilecek enerjik bir renk. Canlılık ve eğlence unsuru da getiren genç bir renk.

Genç izleyiciyle eğlenceli bir şekilde bağlantı kurmak için portakal kullanmanın iyi bir örneği Nickelodeon . Enerji ve aktiviteyi arttırmak için Gatorade turuncu bir şimşek kullanır, turuncu da Fanta gibi tropik içecekler için popüler bir renktir . Bir markanın renk seçiminin ardında sıra dışı tarihsel nedenler olabilir: lüks marka Hermès turuncu’yı seçti çünkü II. Dünya Savaşı sırasında mevcut olan tek kartondu! Kendinden emin bir renk ancak genellikle lüksle ilişkilendirilmez.

Bu nasıl kullanılır:

9 Goriller logosu
Portakal bu logodaki finans sektörüne beklenmedik bir yaratıcı dokunuş getiriyor, Cross the Lime .

Portakal, ana akımdan biraz farklı olmak isteyen genç ve yaratıcı bir marka için mükemmel bir seçim olabilir. Aynı zamanda, hareketi tetikleyen, kırmızı gibi, göze çarpan ve aktiviteyi teşvik etmek için vurgu rengi olarak da kullanılabilen arkadaşça bir renktir.

Sarı mutluluk, umut ve kendiliğindenlik içindir

Sarı anlamı
Sarı anlamı

Sarı ne anlama geliyor:

Sarı güneşin rengi, gülen yüzler ve ayçiçeğidir. Umut ve pozitiflik dolu mutlu, genç bir renk. Dikkatinizi çeken başka bir renk ve bu nedenle de kırmızı ve turuncu gibi dikkatli olmak için kullanılabilir.

McDonald’s’ın altın kemerleri (aslında sarılar, gerçekten), çok uzaklardan görülebilen ve hemen fast food ile ilişkilendirilen, dünyaca tanınan bir sembol. Aynı şekilde, Best Buy’ın sarı etiketi, maliyet konusunda bilinçli müşterileri için düşük maliyet olduğunu gösterir (bunu üç kez hızlıca söyleyin!).

Bu nasıl kullanılır:

Mila Katagarova tarafından canlandırıcı , sarı quinoa ambalaj tasarımı girişi .

Tahıl bar paketleme

Bu sarı tonu, Martis Lupus’un bu ambalajındaki Why Bar gibi mutlu ve sağlıklı bir marka için iyi çalışıyor .

Hız, eğlence ve düşük maliyet, markanızla ilişkilendirmek istediğiniz özellikler ise Sarı, harika bir seçimdir. Yine de farklı renk tonlarına dikkat edin: parlak sarılar insanların dikkatini hemen çekecek ve bir tasarımı vurgulamanın ya da vurgulamanın kullanışlı bir yolu, soluk ya da ılık sarı doğal ve sağlıklı görünebilirken, neon sarı yerine çok yapay olabilir.

Yeşil doğa, büyüme ve uyum için – aynı zamanda zenginlik ve istikrar için

Yeşilin anlamı
Yeşilin anlamı

Yeşilin anlamı:

Yeşil, evrensel olarak doğa, çim, bitki ve ağaçlarla olduğu gibi bağlantılıdır. Aynı zamanda baharın ve yeniden doğuşun rengi olan büyüme ve yenilenmeyi temsil eder. Bir diğer dernek “yeşil ışığın elde edilmesi ”dir ve harekete geçme ile bir dernektir. ABD’de yeşil (ve özellikle koyu yeşil) para ile de ilişkilidir ve bu nedenle refah ve istikrarı temsil eder.

Yeşil de genellikle birincil kırmızı, sarı ve mavi renklerin dördüncü bir rengi olarak görülür ( Microsoft ve Google’ı düşünür ), görsel bir denge hissi verir ve sonuç olarak rahatlatıcı ve rahatlatıcı bir etki yaratır. Farklı yeşil tonları kullanan ünlü markalar arasında Starbucks , Spotify ve Whole Foods Market sayılabilir .

Bu nasıl kullanılır:

Bambu kesme tahtası kol
Yeşil, bu organik bambu ambalajda, Tomdesign.org tarafından Midori Yolu için doğal malzeme ile iyi çalışır .

Doğaya bağlanma, çevreci, organik veya sürdürülebilir bir marka için yeşili doğal bir seçim haline getirir (orada ne yaptığımı görüyor musunuz?). Sarıda olduğu gibi, yeşilin sessiz veya açık tonlarının doğayı temsil edebilmesine rağmen neon versiyonların zıt etkiye sahip olacağından ve daha yapay ve daha az uyumlu hissedeceğine dikkat edin. Bir web sitesinde, yeşil bir harekete geçirme ifadesi ‘gitme’ önerisinde bulunabilir; bununla birlikte, savaş ivedilikle sonuçlanabilecek kırmızı düğmelerle devam eder.

Mavi sakin, güven ve zeka içindir

Mavi ne anlama geliyor:

Mavinin anlamı
Mavinin anlamı

Mavi, zekayı ve sorumluluğu temsil eden sakin ve sakinleştirici bir renktir. Mavi serin ve rahattır. Açık mavi bebek mavisi huzurluyken koyu mavi derinlik ve gücü ifade eder. Hem kişisel tercihler (hem cinsiyetler için) hem de iş logolarında kullanım söz konusu olduğunda, dünyadaki en popüler renktir. Genellikle olgun gri ile birlikte, güvenilir, kurumsal kurumlar için renk;

  • BT şirketleri, örneğin Intel, Microsoft, IBM, HP, Dell
  • Amerikan Express, Visa, Goldman Sachs, Paypal gibi finans kuruluşları
  • Procter & Gamble, General Electric, General Motors, Boeing ve Lowe gibi büyük şirketler
  • Mavi ayrıca profesyonel ağ LinkedIn için doğal bir seçimdir.

İlginçtir ki, mavi diğer birçok sosyal ağ için tercih edilen renktir. Facebook mavi – görünüşe göre kurucusu Mark Zuckerberg kırmızı-yeşil renk körü ve mavi görebildiği en canlı renk. Güven ve güvenilirlik ile birleşme, veri gizliliği ve benzeri konulardaki tüm endişeleri içeren bir sosyal ağ bağlamında iyi çalışır ve Twitter’ın Instagram, Rusya VKontakte ve hatta sosyal medya sitesi gibi mavi olduğunu da göreceksiniz Mashable.

Bu nasıl kullanılır:

Mavi ve beyaz kartvizit tasarımı
KreativeMouse tarafından kartvizit tasarımı .

Derhal profesyonellik ve güven ile ilişkilendirilmek istiyorsanız, o zaman mavi sizin için renktir. Evrensel olarak sevildiğinden, hem erkek hem de kadınlara hitap etmek istiyorsanız, bu da mükemmel bir seçimdir. Sakin ve huzur ile ilişkisi, işiniz rahatlama, terapi ya da meditasyon gibi şeylerde olursa mavinin de iyi bir seçim olduğu anlamına gelir.

Mor lüks, gizem ve maneviyat içindir

Morun anlamı
Morun anlamı

Mor ne demektir:

Mor ilginç bir renktir: hem sıcak hem de soğuktur ve kırmızı tutkuyu ve enerjiyi mavinin sakinliği ve huzuruyla birleştirir. Telif hakkıyla olan ilişkilerinden dolayı, mor doğası gereği prestijli ve lükstür. Mor boya tarihsel olarak pahalıydı, bu sadece varlıklı yöneticilerin karşılayabileceği anlamına geliyordu. Eskilerin egemen sınıfları, kralları ve kraliçeleri mor giyecekti ve Kraliçe Elizabeth’i bile kraliyet ailesinin dışındaki birinin giymesini yasakladım. Mor, aynı zamanda din ve maneviyatla da ilişkilidir, çünkü eski yöneticiler tanrıların torunları olarak düşünüldü ve renk Katoliklik, Yahudilik ve Budizm gibi dinlerde özel bir anlam taşıyor. Tüm bu morların üstünde trend olan Ultra Violet, Pantone’nin 2018 yılının rengi için tercih ettiği yer .

Yeterince komik, markalar her zaman olması gerektiği gibi renk seçimi konusunda stratejik değil. Yahoo, hikaye ilerledikçe mor renkle sonuçlandı, çünkü bu ofislerin ilk günlerinde yenilenmesi için en ucuz boya rengiydi. Kraliçe Victoria’dan beri her İngiliz hükümdarı için 1700’lere kadar uzanan bir mirasa sahip bir İngiliz lüks şirketi olan Asprey markasında morun daha tipik bir kullanımını görebilirsiniz.

Bu nasıl kullanılır:

mor kitap kapağı tasarımı
Meella’dan sihirli, mor kitap kapağı tasarım girişi .

Bu lüks, kraliyet bağlantılarını uyandırmak istediğinizde mor kullanın; bu ekstra ‘vay’ için onu altınla birleştirin. Veya markanıza bir tasavvuf ve maneviyat çizgisi eklemek istediğinizde kullanın. Gerçekten çarpıcı bir kontrast için biraz yeşil veya feminen vurgulamak için pembe ile ekleyin.

Pembe, kadınlık, eğlence ve romantizm içindir

Pembenin anlamı
Pembenin anlamı

Pembe ne demektir:

Modern zamanlarda, pembe görmek ve küçük kızlar, pamuk şeker ve parlak renkli ciklet düşünmemek imkansızdır. Pembe, kadınlığı ve romantizmi, hassasiyeti ve hassasiyeti temsil eder. Doğası gereği tatlı, sevimli ve çekici.

Kahverengi ile birlikte, pembe, logolardaki en az rastlanan renkler arasındadır . Parlak pembenin tipik kullanımları arasında bariz hedef pazarları olan Barbie ve Cosmopolitan , ve rengin “tatlı” tarafına dokunan Baskin Robbins ve Dunkin ‘Donuts bulunur . Düğün şirketleri ve diğer kadınsı markalar genellikle daha açık pembe renktedir. Daha az tipik kullanımlar, rakiplerinden öne çıkmayı ve oynaklık ve ulaşılabilirlik unsuru getirmeyi amaçlayan Lyft ve TMobile —sadece rakip markaları içerir.

Bu nasıl kullanılır:

Pembe aperatif ambalaj tasarımı
Martis Lupus’un pembe atıştırmalık ambalaj tasarım girişi .

Pembeyi kullanmak, “bu kadınlar için” iletişimini kestirmek için kısa bir yoldur ve kadın hedef kitlenize hitap edeceğini biliyorsanız, o zaman mükemmel bir seçimdir. Bununla birlikte, bazı izleyiciler için gösterişsiz olabilir ve klişelere başvurmadan kadınlık iletişiminde daha yaratıcı olmak isteyebilirsiniz. Ayrıca, sıkıcı ve kasvetli rakiplerinize karşı öne çıkmak veya başka türlü karmaşık bir tasarıma şaşırtıcı bir unsur eklemek için beklenmedik şekillerde de kullanabilirsiniz.

Brown bütünlük, sıcaklık ve dürüstlük içindir

Brown'un anlamı
Brown’un anlamı

Kahverengi ne demektir:

Kahverengi, yeryüzü ile ilişkili ve sonuçta stabilite ve destek hissi veren doğal bir renktir. Kahverengi, yeryüzüyle bağlantısı göz önüne alındığında, çiftçilik, tarım ve diğer açık hava etkinliklerini akla getiriyor. Sıcak ve arkadaş canlısı, pratik ve güvenilirdir ve ayrıca eski moda ve iyi kurulmuş olanı temsil edebilir.

Kahverengi, logolarda sıklıkla kullanılmaz . Olduğu zaman, yararı temsil etme eğilimindedir. Mavi tipik kurumsal renk olmasına rağmen, UPS güvenilirliği göstermek için kahverengi kullanmıştır (sıcaklık ve dostluk unsuru getirmek için daha sonra sarı ilavesiyle birlikte). Yakın zamana kadar (peki, 2010), etiket satırlarındaki rengi bile kullandılar: “Sizin için kahverengi ne yapabilir?”

Bu nasıl kullanılır:

Galli fırın logosu
Kahverengi renk seçimi, bu Welsh fırın logo tasarımında ultrastjarna’nın geleneksel görünüşlü damga efektine katkıda bulunuyor .

Kahverengi, sıcaklığı ve sağlıklılığı ileten bir arka plan olarak kullanabileceğiniz sıcak, nötr bir renktir. Topraklı bir marka için ve o organik hissi yakalamak için yeşil ile doğal eşleşmede kullanın. Brown’ı, köklü bir miras ve bir gelenek duygusu izlenimi vermek için de kullanabilirsiniz. Brown, bariz nedenlerden dolayı çikolata markaları için iyi çalışıyor.

Siyah güç, zerafet ve sofistike

Siyahın anlamı
Siyahın anlamı

Siyahın anlamı:

Siyahın olumsuz çağrışımları olmasına rağmen – bu ölümün, korkunun ve kederin rengi – markalaşma ve pazarlamaya gelince daha genel olarak güç ve zerafetle ilişkilendirilir. Cesur, güçlü ve biraz gizemli ve korkutucu ve ulaşılamaz olabilir. Aynı zamanda, doğal olarak nötr bir renktir ve genellikle tipografi ve diğer işlevsel öğeler için kullanılır.

Chanel ve Dior gibi lüks markalar , ikonik siyah beyaz logo ile her şeyi şık tutuyor. Bu gibi markalar, onları daha ayrıcalıklı ve istek uyandırıcı olduğu için biraz korkutucu ve ulaşılmaz olmak istiyor. James Bond 007 logosu siyahtır. Gazete logoları ayrıca tarihi siyah beyaz baskı makinelerinde verilen siyah olma eğilimindedir. Tabii ki, çoğu marka logolarının siyah beyaz bir versiyonuna sahip olacak çünkü siyah beyaz baskı renkli baskıdan daha ucuz olma eğilimindedir.

Bu nasıl kullanılır:

tamamen siyah şarap etiket tasarımı
Dan Newman’ın çarpıcı, tamamen siyah şarap etiket tasarımı .

Lüks hissini iletmek istiyorsanız, basit siyah beyaz renk şemasıyla yanlış gidemezsiniz. Altın, gümüş veya neden kraliyet moru olmadığında, markanıza bir ayrıcalık ve prestij havası verirsiniz. Öte yandan, siyah kontrast için parlak renklerle de kullanılabilir ve kırmızı veya turuncu gibi diğer güçlü renklerle birleştiğinde oldukça etkili, hatta agresif olabilir.

Beyaz saflık, masumiyet ve minimalizm içindir

Beyaz anlamı
Beyaz anlamı

Beyaz ne anlama geliyor:

Biliminizi biliyorsanız, o zaman beyaz ışığın aslında gökkuşağının tüm renklerini içerdiğini bileceksiniz – ama en azından çıplak gözle, beyaz tam tersidir: herhangi bir rengin yokluğu. Beyaz saflığı ve masumiyeti temsil eder ve minimalist bir estetik yaratır. Çok basit, temiz ve modern olabilir. Aynı zamanda en nötr renktir ve diğer, daha heyecan verici renkler için bir temel olarak tanımlanamaz.

Apple’ın reklam ve ambalajları, beyazın güzel ürün tasarım merkezi aşamasını ortaya çıkaran modern ve minimalist bir estetik için nasıl kullanılabileceğinin güçlü bir gösterimini sunar. Marc Jacobs , beyaz lüks perakende kutuları ve alışveriş çantalarına basit bir siyah logo basıyor. Saflık ve doğal içerikler içeren bir havayı iletmek isteyen sağlık ve güzellik markaları da ambalajlarında beyaz kullanma eğilimindedir. Bakirelik ve beyaz gelinliklerle geleneksel birliktelik verildiğinde, düğün markaları için de uygun bir seçimdir.

Bu nasıl kullanılır:

beyaz ambalaj tasarımı
Imee008’in beyaz ambalaj tasarımı işleri çok temiz ve basit tutar.

Beyaz boşluk bir tasarımda diğer tüm yaratıcı unsurlar kadar önemli olabilir. Beyaz, web sitenizin arka planında kullanılan ve metninizin kolay okunmasını sağlayan renk olma eğilimindedir. Aynı zamanda, bir renk şemasında ikincil aksan olarak da kullanılır. Pastellerle birlikte, bahar ve kadınlığı akla getirebilir; basit siyahla birlikte klasik ve minimalist olur. Beyaza gelince, koyduğunuz renkler hakkında çok şey var.

Gri profesyonellik, formalite ve kongre için

Grinin anlamı
Grinin anlamı

Gri ne anlama geliyor:

Gri, yaşlılıktaki gri saçlarla ilişkilendirilen daha olgun, sorumlu bir renktir. Olumlu çağrışımları formalite ve güvenilirliği içerirken, olumsuz taraf aşırı muhafazakar, geleneksel ve duygudan yoksun olmak anlamına gelebilir. Güvenli ve oldukça bastırılmış, ciddi ve saklı.

Gri nadiren gösterinin yıldızıdır. Nintendo kısaca 2008’den 2016’ya kadar gri bir logoyu tercih etti, ancak o zamandan beri ilk kırmızılarına geri döndü. Takı markası Swarovski’nin gri bir logosu var, ancak web sitesine bakarsak kullanılan versiyon siyah. Rengi griyi ikincil bir renk olarak görme olasılığınız daha fazla, daha güçlü, başka bir karakter için destekleyici bir rol oynuyor.

Bu nasıl kullanılır:

gri ve siyah web tasarımı
Modern ve resmi – ama bu durumda biraz sıradışı – Mila Jones Cann’ın gri ve siyah web tasarımı

Ciddi bir markanız varsa ve kurumsal bir kurumun yetki ve istikrarını bildirmek istiyorsanız, gri kullanın. En üst seviyede muhafazakarlık ve güvenilirlik için onu mavi ile birleştirin. Aslında web tasarımında da çok popüler bir renk. Daha yumuşak bir web sitesi arka planı için griyi beyaza alternatif olarak kullanmayı veya daha az sert bir kontrast ve daha kolay okuma için siyah metne alternatif olarak kullanmayı düşünebilirsiniz.

Çok renkli eğlence, çeşitlilik ve iyimserlik için

Gökkuşağı gradyan logo tasarımı
tarafından Nick Slater Dribbble aracılığıyla

Çok renkli ne anlama geliyor:

Bireysel renklerin anlamlarına baktık. Peki hepsini bir araya getirince ne olacak? Çok renkli tasarımlarla hangi duygular uyandırılır? Tek renkli markalaşma odak ve stil getirirken, renkli marka bir markanın eğlenceli, gayrı resmi ve yaratıcı olduğunu gösterebilir.

Tahmin edebileceğiniz gibi, çocuk markaları genellikle çok renkli tasarımları kullanır – Toys ”R” Us veya Crayola’yı düşünün – ama yetişkin markalar da yaratıcı olabilir! Google , markanın eğlenceli olup olmadığını göstermek için logosunda birden fazla renk kullanır. İlginç bir örnek, logosunu pazarlamada tek bir renge sadeleştirdiği 2017 yılına kadar benzer şekilde renkli bir logoya sahip olan ebay (renkli logo hala web sitesinde kullanılmasına rağmen). Aynı şekilde, Apple da logosunu çok renkli çizgili elmadan daha zarif bir gümüş renge dönüştürdü.

Bu nasıl kullanılır:

renkli web tasarımı
Denise M’den parlak ve renkli bir web tasarımı .

Hepsini seçerken neden birini seçmelisin? Markanızda ve tasarımlarınızda birçok renk kullanmak göze çarpmak, eğlencenizi göstermek ve çocuklara hitap etmek veya daha yaratıcı bir izleyici kitlesi için harika bir yol olabilir. Gerçek bir ‘pop’ (renk tekerleğinde karşıt olan renkler, örneğin mor ve turuncu) sağlamak için tamamlayıcı renkler kullanmak isteyip istemediğinizi düşünün, daha fazla uyum için benzer renkler (örneğin yan yana oturan renkler). , kırmızı, turuncu ve sarı) veya daha dinamik bir efekt (renk tekerleğinin çevresine eşit aralıklarla yerleştirilmiş renkler) için üç renkli renkler. Renk teorisi ile ilgili bu makaledeki bu farklı renk kombinasyonları hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz .

Altın, gümüş, bronz ve diğer metalikler zenginlik, refah ve başarı içindir

Metalik ne demektir:

Altın ve gümüş hem zenginliklerle hem de pahalı mücevherlerle ilişkili değerli metallerdir. Genellikle siyahla birleştirildiğinde, parıldayan bir metal dokunuşunun eklenmesi hemen bir marka sihir unsuru verebilir. Altın aynı zamanda birincinin rengidir, ilk etapta madalya ile ilişkilidir ve başarıyı temsil edebilir. Sarı ile ilgili sıcak bir renktir ve sonuçta parlak ve neşeli hissetme özelliklerini paylaşır. Gümüş daha soğuk ve biraz daha lüks, ikinci sırada geliyor ama yine de zarafeti ve zarafeti temsil ediyor. Üçüncü sıra bronz, kahverenginin niteliklerini yakalar ve bu yüzden daha topraklı, doğal ve olgunlaşır.

Rolex , logosunda altın bir taç kullanırken, Lamborghini ve Porsche de altın unsurlarını kullanıyor. Louis Vuitton monogram altın ve kahverengi olmak söylenebilir (her ne kadar altın gölge aslında ‘kir!’ Denir ). Açıkçası, altın lüksün rengidir! Öte yandan, gümüş araba logolarında – VW , Toyota , Hyundai , Nissan , Audi , Mercedes – kaliteyi ve işçiliği ifade ettiği yerlerde çok kullanılır.

Onları nasıl kullanılır:

Şarap şişesi ambalajı
Siyah bir zemin üzerine sıcak altın folyo, bu şarap etiketi tasarımını ve paketlemesini Esteban T tarafından Petit Verdot için özel bir his veriyor.

Metalik efektlerin çevrimiçi olarak yeniden oluşturulması zor olabilir – bunlar gerçekten renklerden ziyade materyaller veya dokulardır. Altın esasen parlak sarı, gümüş parlak gri ve bronz parlak kahverengidir. Gölgelendirme ve vurgulamayı kullanarak bir web sitesinde veya bir logoda metalik tonlar önerebilirsiniz ancak tam etki, o metalik parlaklığı elde etmek için folyo kullanabileceğiniz basılı malzemelerde görülecektir. Anında ‘lüks’ yazan bir görünüm için, siyah ve altınla yanlış gidemezsiniz.

Rengin anlamını bil

Renkli kartvizit
Mama J. için Daria V. tarafından hazırlanan parlak ve renkli bir kartvizit tasarımı.

İşte oraya gidiyorsunuz, renkler ve duygular arasında epik bir yolculuk .

Tabii ki, bu kesin bir bilim değil. İnsanlar daha derin biyolojik eğilimleri geçersiz kılan kişisel tercihlere sahip olabilir, kültürler yorumlarında farklılık gösterir ve göz önünde bulundurmak istediğiniz başka şeyler de olabilir.

Artık kuralları biliyorsunuz, onlarla oynayabilir ve sizin için neyin işe yaradığını görebilirsiniz. Onları da kırmaktan çekinmeyin, çılgın isyancı sizi. Sadece bilerek yaptığınızdan ve ne gibi bir etkisi olabileceğini düşünmeden çılgın renk kombinasyonları seçmediğinizden emin olun.

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın